sreda, 11. septembar 2019.

Vesić: Saobraćaj od Starine Novaka do Takovske biće pušten 15. septembra

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić najavio je danas da će saobraćaj u Ulici 27. marta, od Starine Novaka do Takovske, biti pušten 15. septembra.   

– Od ponedeljka ta ulica će potpuno normalno funkcionisati. Imali smo problem sa rekonstrukcijom Kraljice Marije, od Ruzveltove do Starine Novaka, jer podzemne instalacije nisu bile dobro ucrtane. Našli smo cevi koje su bile starije nego što je pisalo u projektu i morali smo dodatno da ih menjamo. Imali smo mnogo više prevezivanja kanalizacije, tačnije umesto šezdesetak, skoro 200. Očekujem da do kraja septembra ili u prvim danima oktobra taj deo bude pušten u saobraćaj, čime će čitav deo od Ruzveltove do Takovske biti rekonstruisan –  rekao je Vesić za „Telegraf”. 

On je dodao da se radovi uveliko izvode u delu od Takovske do Bulevara despota Stefana. 

– Nastavljamo da radimo Džordža Vašingtona, pa Dušanovu ulicu sve do nekadašnjeg Tadeuša Košćuška. To će sve trajati do kraja ove godine kada će sva četiri bulevara biti završena. U međuvremenu smo radili raskrsnice, da bi saobraćaj išao preko njih, i to već funkcioniše – ukazao je zamenik gradonačelnika i podsetio na zatečeno loše stanje ulica na tom potezu, posebno u Cara Dušana. 

Kada je reč o rekonstrukciji mostova u prestonici, Vesić je objasnio da su Brankov i Stari savski mosta u nadležnosti Grada Beograda, dok su Pančevački i Gazela u republičkoj. 

– Činjenica je da je Pančevački most u lošem stanju i meni bi bilo najlakše da vam kažem kako to nije u našoj nadležnosti, već „Puteva Srbije”. To ne bi bilo korektno. Oni su rekonstruisali taj most u zadnjih desetak godina više puta. Međutim, potpuna rekonstrukcija mosta nije moguća dok se odvija saobraćaj na njemu. Na kraju, na njemu se odvija i železnički saobraćaj – podsetio je Vesić. 

On je ukazao da Grad Beograd završava projekat za most koji će se raditi na Adi Huji. 

– Radovi će početi 2021. godine. Kada njega napravimo, to će biti alternativa Pančevačkom mostu. Tog časa ćemo potpuno zatvoriti saobraćaj i usmeriti ga na most kod Ade Huje, da bi republika uradila detaljnu i kompletnu rekonstrukciju tog mosta. Inače, most na Adi Huji će povezivati Most na Adi i to će biti unutrašnja obilaznica oko Beograda. Ona će polaziti od Mosta na Adi i sads već radimo Bulevar patrijarha Pavla, od Pere Velimirovića prema Košutnjaku. Tu će biti četiri umesto postojeće dve trake. Četiri trake za silazak sa mosta, oko Topčiderskog parka, pa ulazak u Patrijarha Pavla, pa Pere Velimirovića, pa u Borsku, Crnotravsku, Save Maškovića, od petlje Lasta prema Malom Mokrom Lugu, onda iza Mirijeva, da bismo na kraju došli do mosta na Adi Huji. To će biti ta unutrašnja obilaznica koja će omogućavati da se brzo stigne s jednog mosta na drugi i tek tada će Most na Adi dobiti punu funkciju. Tek tada ćemo moći da uđemo sa republikom u rekonstrukciju Pančevačkog mosta – objasnio je zamenik gradonačelnika. 

Kada je reč o izgradnji nove autobuske stanice u Bloku 42, Vesić je istakao da je plan da se do kraja godine uradi kompletan stanični plato.

– Treba da se betonira i da se obave svi radovi do kote 0, to jest do izlaska iz zemlje. Tu ima dosta podzemnih radova, a do kraja sledeće godine bi trebalo da bude završena izgradnja nove autobuske stanice, zajedno sa pratećim objektima – najavio je Vesić. 

On je podsetio da stanicu ne gradi Grad Beograd, već preduzeće BAS, koje je bilo vlasnik i stare autobuske stanice. 

– Grad je samo dao zemljište i bićemo suvlasnici u delu poslovnog prostora na novoj stanici, ali se stanica gradi od novca koji je obezbedilo preduzeće BAS. Takođe, mi ćemo naredne godine proširiti sve saobraćajnice oko stanice, jer će prelazak autobusa na Novi Beograd nužno povećati frekvenciju saobraćaja – zaključio je Vesić.